Yeşil mercimeğin faydaları

 Kategori: Haberler

Yeşil mercimek, lezzetinin yanı sıra sayısız faydasıyla sık sık sofralarımızı zenginleştiren bir baklagil. Merak edenler için yeşil mercimeğin faydalarını sıraladık…

 

Kas dokularını yeniliyor

Proteinin yapı taşı olan amino asitler, kas sisteminin düzgün çalışması ve kas dokusunun yenilenmesi için olmazsa olmaz. Amino asit zengini yeşil mercimek, kas sağlığı için çok önemli. Bu özelliğiyle yeşil mercimek fitness ve vücut geliştirme meraklılarının da gözde yemekleri arasında yer alıyor.

 

Kalp sağlığını koruyor

Tüm baklagiller gibi yeşil mercimek de lif zengini, bu sayede kalp sağlığını korumada etkili. Aynı zamanda kalp sağlığı içeren folat ve magnezyum da yeşil mercimek de yüksek miktarda var. Ayrıca günde bir porsiyon mercimek tüketmenin kolesterolü düşürdüğü de kanıtlanmış bir gerçek.

 

Sindirim sisteminin düzgün çalışmasını sağlıyor

Sindirim sisteminin sağlıklı çalışması için en çok lifli gıdalara ihtiyacı var. Bir porsiyon yeşil mercimek günlük lif ihtiyacının %25’ini karşılıyor. Yeşil mercimek lif açısından hayli zengin olduğu için sindirim sisteminin çalışmasına katkı sağlıyor, kabızlık gibi sindirim sorunlarını engelliyor.

 

Formda kalmaya yardımcı oluyor

Yeşil mercimekte yağ oranı çok düşük, 100 gram haşlanmış yeşil mercimekte %1’den az yağ var. Buna ek olarak yeşil mercimeğin içindeki suda çözünmeyen lifler, sindirim sisteminin yavaş çalışmasını sağlayarak uzun süreli tokluk hissi yaratıyor. Bu da günlük kalori alımını düşürerek formda kalmaya yardımcı oluyor.

 

Kırmızı etin en sağlıklı muadili

Yeşil mercimek gerçek bir demir deposu. Bu özelliğiyle vegan veya vejetaryen beslenmeyi tercih edenlerin de gözdesi. 100 gram kırmızı ette demir oranı 2.8 mg iken, 100 gram yeşil mercimekte 3.3 mg demir var.  Yalnız yeşil mercimekteki demirin emilimi tavuğa ve ete göre daha zor olduğundan yeşil mercimek yemeklerinin yanında C vitamini içeren bir besin tüketmek de fayda var. Mesela bol limonlu bir salata hiç fena olmaz.

 

Sinir sisteminizi güçlendiriyor

Yeşil mercimek yüksek miktarda B vitamini içerdiğinden sinir sisteminin de dostu. B vitamini, sinir bağlantlarını güçlendiriyor ve serbest radikallerin sinirlere verebileceği zararları büyük oranda önlüyor. Yeşil mercimek ve kırmızı mercimek B vitamin ailesinin bir üyesi olan folik asit bakımından da hayli zengin. Hücre bölünmesini artıran folik asit, özellikle hamile kalmaya çalışanlar ve hamileler için öneriliyor.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram