Yaz Sofralarının Vazgeçilmez İkilisi: Karpuz ve Beyaz Peynir

 Kategori: Haberler

Yaz aylarının en çok sevilen ikilisi karpuz ve beyaz peynir, güneşli günlerin habercisi gibidir. Peynirin tuzlu yapısıyla karpuzun bol sulu, tatlı lezzeti mükemmel bir uyum yakalar. İşte genellikle hafif bir öğün için tercih edilen bu iki sevilen tadı doğru bir şekilde birleştirmeniz için bilmeniz gereken birkaç önemli ipucu!

Hafif Bir Yaz Yemeği Olarak Karpuz ve Beyaz Peynir

Bol yağlı ve ağır yemekler, yazın bunaltıcı sıcağında rahatsızlık yaratır. Bu yüzden havalar ısındıkça daha hafif öğünlere yöneliriz. Karpuz ve beyaz peynir de bu listenin başlarında yer alır. Oldukça ekonomik, pratik ve keyifli olan bu ayrılmaz ikiliyi diyet yapıyorsanız da rahatlıkla tüketebilirsiniz. Çünkü düşük kalorili beslenme sürecinde karpuz, yapısındaki bol sıvı ve doğal meyve şekerle size tokluk hissi verir. Peynir ise yüksek protein ve kalsiyum sayesinde vücudunuzun güçlü kalmasını sağlar. Lezzet olarak birbirini tamamlayan karpuz ve peyniri ayrı ayrı ya da birlikte bir yaz salatası şeklinde servis edebilirsiniz. Küp küp doğradığınız karpuz dilimlerini aynı büyükteki beyaz peynir parçaları ve nane yapraklarıyla tamamlayarak ferahlatan ve tok tutan bir salata hazırlayabilirsiniz.

Yazın Neden Karpuz Tüketmelisiniz?

Karpuz, uygun porsiyonlarda yenildiğinde bol vitaminli ve mineralli içeriğiyle sizi aşırı sıcağın zararlı etkilerinden koruyacak harika bir meyvedir. Yüzde doksanlık su oranıyla, içerisinde en yüksek miktarda su bulunan meyveler arasında yer alır. Bu yüzden serinlemek istediğiniz anlar için son derece sağlıklı bir seçimdir. C vitamini açısından oldukça zengin olan karpuz, iyi bir antioksidan kaynağıdır. İçerdiği doğal şekerlerle tatlı ihtiyacınızı doğal yollarla karşılar. Ayrıca, karpuza mükemmel kırmızı rengini veren likopenin cildinizi güzelleştirici etkisi vardır.

Karpuz ve Peynir Yiyerek Zayıflamak Mümkün Mü?

Karpuz ve beyaz peynir birbirine o kadar yakışır ki çoğu zaman yemeye doyamayız ama bu ikiliyi aşırı tüketmenin de sakıncaları olabilir. Beyaz peynirin bol yağlı bir çeşidini tüketiyorsanız gereğinden fazla kalori alırsınız. Aşırı karpuz tüketimi nedeniyle de kan şekerinizde dengesizlik ortaya çıkabilir. Bu durum da daha fazla açlık hissi yaşamanıza ve dolayısıyla daha çok yemek yemenize sebep olarak öğün ve porsiyon kontrolünüzü sıkıntıya sokar. Eğer zayıflamak istediğiniz bir dönemdeyseniz karpuzu az yağlı veya yağsız peynirle ya da bol lifli gıdalarla tamamlayarak dengeli bir ara öğün oluşturabilirsiniz. Peynir yerine ta!da!‘nın peynirli ve dereoutlu mini krakerlerinden veya diğer sağlıklı atıştırmalıklarından da keyifle tüketebilirsiniz.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram