Sporcu Beslenmesi Nasıl Olmalı?

 Kategori: Haberler

Sağlıklı bir yaşam ve fit bir vücut için egzersiz tek başına yeterli değil. Beslenme, egzersizden maksimum yararı sağlamak ve vücudunuzun ihtiyaçlarının doğru karşılanması açısından önemli konu. Peki, egzersiz öncesinde ve sonrasında nasıl beslenmek, neler yemek gerekiyor.

 

Egzersiz öncesi beslenme

Etkili bir egzersiz için vücudunuzun enerjiye, enerji içinde kompleks karbonhidratlara ihtiyacı var. Kızarmış tam tahıllı ekmek üzerine yer fıstığı ezmesi sürerek, onunda üzerine muz dilimleri koyarak harika bir spor öncesi öğün hazırlayabilirsiniz. Tam tahıllı ekmek ve yer fıstığı ezmesi hem karbonhidrat zengini hem de yavaş sindirildiği için uzun süreli enerji kaynağı. Muz ise potasyum zengini olduğu için vücudun terlemeyle birlikte attığı potasyumu geri veriyor ve krampları önlüyor. Egzersizden önce bir şeyler yemek mümkün olmadığında az yağlı sütle hazırlanmış ufak bir kase yulaf ezmesi iyi bir seçenek.

Yağ yakmak için egzersiz yapanlar çalışmadan 30 önce bir avuç cevizin yanında az miktarda bitter çikolata ve yeşil çay tüketerek vücudun yağ yakma işlemine katkıda bulunabilirler. Atıştırmaya dahi vaktiniz yoksa yoğurt ve taze meyvelerle hazırlanan smoothie’ler de öğün yerine geçebilir. Önemli bir konu, spordan bir saat önce son öğünü tamamlamak. Dolu mideyle egzersiz yapmak, pek iyi bir fikir değil.

İçecek konusunda ise tercihinizi kahveden yana kullanabilirsiniz. Spordan önce enerji veren kahvenin, egzersiz programından yarım saat önce tüketildiğinde yağ yakımını hızlandırdığı biliniyor. Tabii yanında su da tüketerek dehidrasyondan korunmaya çalışmanız önemli.

 

Egzersiz sonrası beslenme

Hem egzersiz öncesinde hem de sonrasında bolca su tüketmelisiniz. Spor sonrasında ise vücudumuz proteine ihtiyaç duyar, yumurta bu eksiği gidermek için pratik ve iyi bir tercih. Haşlanmış yumurta ya da sadece yumurta beyazıyla yapılan omlet, ızgarada pişirilmiş yağsız kırmızı et ya da somon balığı sporcuların favori spor sonrası menüleri arasında yer alıyor. Baklagiller de egzersiz sonrası ideal bir seçenek. Kinoa da spor sonrası enerji ve protein için birebir. Taze meyvelerle hazırlanmış meyveli yoğurt da spor sonrası için güzel bir atıştırmalık.

 

Kaynak:

www.fitnessmagazine.com

www.webmd.com

www.health.com

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram