Spor Sonrası Beslenme Önerileri

 Kategori: Haberler

Sporcular için yeterli ve dengeli beslenme, düzenli antrenman yapmak kadar önemlidir. Spor yaparken oldukça efor sarf eder ve enerji harcarsınız. Spor sonrası beslenme, ihtiyacınız olan enerjiyi ve proteini karşılamanızı sağlar. Spor sonrası proteinli yiyecekler tüketilmesi kasların yenilenmesini sağlayarak performansınızı artırmanıza yardımcı olur.

Spordan Sonra Nasıl Beslenilmeli?

Egzersiz yaparken kas lifleri parçalanır. Kaslar, yenilenmek ve güçlenmek için proteine ihtiyaç duyar. Protein, sahip olduğunuz kasları korumak veya kas kütlenizi artırmak için gereken bir moleküldür. Ama vücudunuz onu kendi başına üretemez. Bu nedenle spor sonrasındaki öğün protein yönünden zengin olmalıdır. Spordan sonraki ilk iki saat içerisinde bu öğününüzü yemeye özen gösterin. Bu sayede kaslarınız daha kısa sürede toparlanabilir. Spor yaptığınız günlerde, diğer öğünlerde de yeterli protein aldığınızdan emin olmalısınız. Günlük enerji gereksiniminizi tam karşılamadığınızda tükettiğiniz proteinler enerji ihtiyacınız karşılamak için yakılır. Bu durum, kısa vadede kas gelişiminizi sekteye uğratırken uzun vadede ise performansınızı düşürebilir.

Ayrıca gün içerisinde yeterli enerji almaya da özen gösterin. Egzersiz sonrası tüketilen öğünde sağlıklı karbonhidrat kaynaklarının bulunması, kasların glikojen depolarının da yenilenmesine katkı sağlar. Yeterli karbonhidrat içeren öğünler hazırlayarak vücudunuzu bir sonraki antrenmana daha iyi hazırlayabilirsiniz. Spor sırasında terlemeyle sıvı ve elektrolit kaybı yaşarsınız. Spor yaptığınız günlerde normalden 1-1,5 litre daha fazla su içmek, kaybettiğiniz suyu geri kazandırır ve dehidrate olmanızı önler. Salata, sebze yemeği ve meyve gibi bol mineral ve vitamin içeren yiyecekler de vücudunuzun toparlanma sürecinin hızlanması için oldukça faydalıdır.

Spordan Sonra Tüketebileceğiniz Hazırlaması Pratik Proteinli Yiyecekler

Spor sonrasında ızgara et, balık, tavuk ve kuru baklagiller gibi protein yönünden zengin olduğu kadar kolay hazırlanabilen yiyecekleri tercih edebilirsiniz. Sporcuların, en sevdiği protein kaynaklarından biri tavuk göğsüdür. Derisiz tüketildiğinde oldukça düşük bir yağ oranına sahip olmasına rağmen protein oranı yüksek olan tavuk göğsü salata, makarna, pilav gibi birçok yiyecek ile beraber tüketilebilir. Hem proteinden hem de karbonhidrattan zengin bir öğünle kaslarınızın yenilenmesine destek olabilir ve glikojen depolarınızın tekrar dolmasını sağlayabilirsiniz.

ta!da!’nın sizin gibi sporcuları düşünerek hazırladığı Hazır Tavuk Konservesi, 100 gramında tam 25 gram protein içerir. Tavuk filetoların süt ile marine edilmesiyle hazırlanan ürün pişirme gerektirmez, hemen tüketime hazırdır ve oda sıcaklığında muhafaza edilir. Onu salata, makarna ve pilav gibi yemeklerin yanında, dürüm veya sandviç içinde tüketerek spor sonrasında hem pratik hem de dengeli beslenebilirsiniz. Öğününüzdeki protein miktarını daha da artırmak istiyorsanız protein içeriği lor peyniri, yumurta ve mantarla zenginleştirilmiş ta!da! Tavuklu Mantarlı Sporcu Omleti tarifini denemenizi öneririz!

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram