Sıkça Yapılan Diyet Hataları

 Kategori: Haberler

Kilo vermeye ve formda kalmaya çalışıyor, ama çabalarınızın sonucunu alamıyor musunuz? Belki de sıkça yapılan diyet hataları başarıya ulaşmanıza engel oluyor.

 

Kilo vermeye çalışanların en sık yaptığı ve diyet sürecini sekteye uğratan hatalar şunlardır;

 

Yeterince yağ tüketmemek:

Diyet yapanların çoğu yağı tamamen hayatlarından çıkarmaları gerektiğini düşünseler de sağlıklı yağlar, sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazıdır. Hatta bazı yağlar, kilo vermeye yardımcı dahi oluyor. Zeytinyağı, avokado, badem ve yer fıstığı ezmesi gibi doymamış yağ kaynaklarını diyetten tamamen çıkarmak yerine kontrollü tüketerek kilo verme sürecini destekleyebilirsiniz.

 

Yeterince karbonhidrat tüketmemek:

Düşük karbonhidratlı diyetler, karbonhidrat kaynaklarının tamamını kötü ilan etti. Rafine şeker, beyaz unlu mamuller gibi karbonhidrat kaynakları gerçekten kan şekerini yükselterek kilo almaya neden olsa da kompleks karbonhidratlar tam tersi bir etki yaratıyor.

 

Proteine çok fazla yüklenmek:

Protein, kilo verme yolunda çok faydalı bir besin kaynağı. Ancak fazla alındığında protein de yağa dönüşerek kiloya neden olabiliyor.

 

Belirli bir besin grubunun tüketimini tamamen kesmek

Sütü ya da tahılı tamamen listeden çıkaran diyetler, bir süre sonra kişilerin sıkılmasına neden oluyor. Motivasyon düşüklüğü de başarısızlığı beraberinde getiriyor. Bilinen bir alerjiniz ya da intoleransınız yoksa dengeli beslenmek en iyisi.

 

Kalori alımını çok katı şekilde sınırlamak

Düşük kalorili diyetler kısa sürede kilo verdirse de ilerleyen süreçte stres hormonu, kortizolun salınımını arttırarak kilo almaya neden oluyor. Kortizol hormonu vücuda özellikle karın bölgesinde yağ depolaması için sinyal gönderiyor. Ayrıca düşük kalorili diyetler metabolizmayı da zayıflatıyor.

 

Egzersizden sonra çok yemek

Egzersiz yapmak, kimse için sınırsız yemek yeme hakkını beraberinde getirmiyor. Yaktığınızdan çok kalori almanın hiçbir faydası yok.

 

Diyet ürünleri tüketmek

Gıdaların üzerindeki şekersiz, düşük yağ oranlı gibi etiketler sizi yanıltmasın. Bu yiyeceklerin çoğu tatlandırıcı ya da mısır şurubu içermediğini iddia ettiği şeylerden daha zararlı içerikleri barındırabiliyor.

 

Tüm kalorilere aynı muameleyi yapmak

Cips, gofret gibi abur cuburlardan aldığınız 1500 kalori ile ızgara et, salata, meyve gibi yiyeceklerden aldığınız 1500 kaloriyi aynı kefeye koyamazsınız.

 

Porsiyon kontrolü yapmamak

Tabağınızı sadece sağlıklı yiyeceklerle doldursanız dahi porsiyon kontrolü yapmazsanız diyetten sonuç almanız hayal olur.

 

İçecekleri kaloriden saymamak

Sağlıklı görünen içecekler, istenmeyen kalorilerin kaynağı olabilir. Hafif bir öğün niyetine içtiğiniz meyve suyunun içinde 5-6 porsiyon meyve olduğunu göz ardı etmeyin.

 

Kaynak:

www.eatthis.com

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram