Protein Diyeti Yapanlar Nelere Dikkat Etmeli?

 Kategori: Haberler

Verdiği tokluk hissiyle, aç kalmadan, kısa sürede kilo vermeyi sağlayan protein diyeti, kilo vermek isteyen herkesin merak konusudur. Peki, protein diyeti nedir? Nasıl yapılır? Protein diyetinin zararları nelerdir?

Protein Diyeti Nedir?

Protein diyeti; sıfır şeker ve karbonhidrat, düşük yağ ve bol bol protein alımına dayanan bir diyettir. Proteinli yiyecekler sindirimin uzun sürmesine neden olur. Aynı zamanda uzun süreli tokluk hissi sağlar. Yağ yakımını hızlandıran protein diyeti hızlı kilo vermeyi de sağlar.

Protein 3 makro besinden biridir. İnsan vücudunun en çok ihtiyaç duyduğu makro besinler; karbonhidrat, yağlar ve proteinlerdir. Proteinli besinler ise; et, süt, peynir ve yoğurt gibi süt ürünleri, yumurta ve baklagillerdir.

Protein vücutta enerji için en son yakılan besindir. Bu sebeple bol miktarda protein alımı, vücudun birikmiş yağları enerjiye dönüştürmesini sağlar. Bu da kısa sürede hızla giden kilolar anlamına gelir. Ancak yağdan kilo kaybettiren protein diyeti kısa süreli bir diyettir. 3 günden fazla protein diyeti yapanlar bir takım sağlık sorunları ile karşılaşabilir.

Protein Diyeti Yapanların Dikkat Etmesi Gerekenler Nelerdir?

Protein değeri yüksek gıdalar tüketilirken de bazı hususlara dikkat etmek gerekir. Örneğin tavuk, kırmızı et ya da balık gibi ürünlerin yağda kızartılması diyeti olumsuz etkileyecektir. Yiyeceklerin buharda ya da ızgarada pişirilmesi her zaman için daha sağlıklı olacaktır.

Böbreklerden fazla protein süzülmesi, böbrek yetmezliği ve taş oluşumu gibi bazı böbrek hastalıklarına yol açabilir. Bu sebeple uzmanlar böbrek sorunları olan kişilerin protein diyeti yapmasını uygun bulmaz.

Protein değeri yüksek gıdaların kolesterolü yükseltebileceği ve karaciğer yağlanmasına sebep olabileceği de göz önünde bulundurulmalıdır. Protein diyeti az lif alımı sebebiyle kabızlık ve şişkinlik gibi problemlere, ayrıca fazla protein alımı da ketogenezis sebebiyle ağız kokusuna yol açabilir.

Protein diyeti sıfır şeker içeren bir diyettir. Vücudun enerji ihtiyacı için şeker alamaması dikkatsizlik, halsizlik, odaklanma güçlüğü gibi sorunlara yol açar.

Protein Diyetinin Faydaları Nelerdir?

Ancak tüm bunların yanında protein diyeti yağ yakımını arttırarak, kısa sürede hızla kilo vermeyi sağlar. Vücut yağ yakarak enerji ihtiyacını karşıladığı için kilolar da yağlardan gider. Bu da hem kısa sürede fit bir görünüme kavuşmayı sağlar hem de verilen kiloların kısa sürede geri alınmasını önler.

Üstelik proteinli gıdaların sindirilebilmesi diğer makro besinlere göre daha uzun sürer. Bu da uzun süreli tokluk hissi sağlamanın yanında sindirim esnasında daha fazla enerji harcamak anlamına gelir. Sporcular tarafından da sık sık uygulanan protein diyeti kas kütlesinin gelişimi ve artışına da destek olur.

Protein diyetinize destek olacak hatta lezzetiyle diyette olduğunuzu unutturacak; bol peynirli salata, peynirli ya da jambonlu omlet, yeşil mercimekli bulgur pilavı, buharda ya da fırında pişmiş balık, tavuk ya da kırmızı et gibi pek çok tarifi yarım saat gibi kısa bir sürede hazırlayabilirsiniz.

Fakat bazen hayatın yoğun temposunda yemek yapmaya ayıracak yarım saati bulamayabilirsiniz. Bu gibi durumlar için ta!da! Hazır Tavuk Konservesi ile tanışarak hayatınızı kolaylaştırın. İyi tarım uygulamaları ile üretilen, süt ile marine edilen lezzetli tavuk filetoları dilediğiniz an tüketebilirsiniz.

Pratik bir şekilde tüketime hazır olan bol proteinli tavuk parçalarını dilerseniz tek başına, dilerseniz de salata, sandviç, pilav ve makarnanıza katarak afiyetle tüketebilirsiniz.

Ancak belirtmekte yarar var; her diyette olduğu gibi protein diyetinde de önce doktora danışmak gerekiyor.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram