Pegan Diyeti Nedir?

 Kategori: Haberler

Sağlıklı beslenme cephesinde, son zamanlarda adını en çok duyduğumuz diyetlerin başında pegan diyeti geliyor. Pegan diyeti, sadece kilo kontrolü için değil sağlıklı bir yaşam için de ideal bir beslenme şekli olarak tanımlanıyor.

 

Vegan ve paleo diyetlerinin faydalı yönlerini birleştirmeyi hedefleyen pegan diyeti, ABD’deki ünlü tıp merkezi The Cleveland Clinic’te doğdu. Diyetin tüm detayları Dr. Mark Hyman ve arkadaşlarının yönettikleri Fonksiyonel Tıp Merkezi’nde yapılan kapsamlı çalışmalar sonrasında şekillendirildi. Peki, önümüzdeki yıllarda adını çok sık duyacağımız pegan diyetinde nelere dikkat etmek gerekiyor?

 

Sebzeleri baş tacı edin

Pegan diyetine göre tabağınızın yarısından fazlası sebzeyle dolmalı. Tabağınızda ne kadar çok çeşit ve renkte sebze olursa, o kadar sağlıklı beslenirsiniz. Tabii, sebzeden kasıt patates değil. Karbonhidrat yükü fazla olduğu için patatesin çok fazla tüketimi önerilmiyor.

 

Şekeri unutun, meyveleri kontrollü tüketin

Pegan diyeti, sadece şekerden değil undan ve diğer basit karbonhidratlardan da uzak durmayı öneriyor. Her ne kadar doğal olsalar da meyve tüketiminde de şeker içeriği nedeniyle dikkatli olmak gerekiyor. Tercihinizi glisemik indeksi düşük meyvelerden yana kullanarak, üzüm ve kavun gibi şeker oranı yüksek meyveleri kontrollü tüketebilirsiniz.

 

Zararlı kimyasallardan uzak durun

Diyet listeleri genellikle kaloriye odaklanırlar, pegan diyeti ise her türlü kimyasaldan, pestisitten, koruyucu maddelerden, yapay tatlandırıcılardan uzak durma konusunda net bir tavra sahip.

 

Sağlıklı yağları ihmal etmeyin

Omega-3 yağ asitlerine ve diğer kaliteli yağlara pegan diyetinde yer var. Kuru yemiş ve tohumlar, zeytinyağı ve avokado gönül rahatlığıyla tüketilebilecek sağlıklı yağlar arasında sayılıyor. Yumurta, balık ve et de beslenme de yoğun olmasa da yer alabiliyor. Eti, daha çok sebzenin yanında garnitür olarak değerlendirmek gerekiyor.

 

Süt ürünlerini kısıtlayın

Süt ürünlerinin esasında farkında olmasalar da pek çok insanda intoleransa neden olduğunu söyleyen pegan diyetine göre yogurt, kefir, tereyağı gibi süt ürünleri organik ve kontrollü olmak kaydıyla tüketilebilir. İnek sütü yerine keçi sütü daha sağlıklı bir tercih.

 

Glütene limit koyun

Pegan diyeti, glüten intoleransı olmayanların dahi, herhangi bir belirti görülmese de glütenden olumsuz etkilenebildiğini öne sürüyor. Bu yüzden glüteni tamamen kesmeseniz de azaltmanız ve daha sağlıklı gluten kaynaklarına yönelmeniz tavsiye ediliyor.

 

Lifinizi bakliyattan edinin

Mercimek başta olmak üzere bakliyatın peganda yeri var. Günde bir su bardağına kadar bakliyat tüketimi ile lifli beslenebilir ve sindirim sisteminizin sağlıklı çalışmasına yardımcı olabilirsiniz.

 

Uzmanlardan destek alın

Neye ihtiyacınız olduğuna, sizde neyin işe yaradığına doğru karar verebilmek için konunun uzman diyetisyenlerden profesyonel destek alın.

 

Kaynak:

drhyman.com

www.mindbodygreen.com

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram