Oruç Diyeti (Intermittent Fasting) Hakkında Merak Edilenler

 Kategori: Haberler

Fazla kiloları vererek sağlıklı bir görünüme ve fit bir bedene kavuşmak herkesin hayali. Zaman zaman bazı diyetler moda olsa da bazıları klasikleşerek yıllardan bu yana popülerliğini korur. Onlardan biri Intermittent fasting adıyla bilinen oruç diyeti. Tarihi insanlık kadar eski olan bu diyet, if diyeti olarak da anılır.

Oruç Diyeti Nedir?

Oruç diyeti, hızlı sonuç veren diyetlerden biridir. Farklı versiyonları olan ve kuralları oldukça basit olan diyetin, rejim dışında bir aktivite gereği yoktur. Günlük rutine devam ederken oruç diyeti uygulayabilirsiniz. Bol su, kahve ve çay içilen diyet sürecinde, kişilerin en az bir ay düzenli uygulama yapması beklenir. Tekrara dayalı olan diyet, farklı türleri ile seçimi size bırakır. Aslında Intermittent Fasting adı verilen bu rejim, bir tür yeme programlamasıdır, zaman aralıklarına dayanır ve bu sayede vücudun yağ yakımını hızlandırması beklenir.

Oruç Diyeti Saatleri

Oruç diyetinin 6 popüler versiyonu vardır. Her gün 16 saat aç kalınan diyet, haftada 2 gün aç kalınan diyet ve haftada 1-2 gün 24 saat aç kalınan diyet, gündüzleri aç-gece dengeli beslenen diyet ve mümkün olan zamanlarda öğün atlanan yeme programları vardır. Aralıklı oruç diyeti uygulamalarında kişilerin yorgunluk, sindirim sorunları konusunda hassas olması ve herhangi bir problemde bir beslenme uzmanına danışmaları önerilir. Sağlık problemi olmayan kişiler için uygun olan bu diyet, yapılmadan önce uzman doktor görüşü alınmalıdır.

Oruç Diyeti Örnek Menü

Oruç diyeti genellikle düşük karbonhidratlı diyetlerle beraber yapılır. Bol miktarda protein alınarak, aktiviteler esnasında bedenin karbonhidrat ve ardından yağ yakması beklenir. Protein depolanarak kasa dönüştürülür. Kas dönüşümü için kişilerin aktif yaşam sürmeleri önemlidir. Oruç diyeti esnasındaki uzun süreli açlık, vücudun yağ yakmasını sağlar. Örneğin 16 saat aç kalınan aralıklı oruç diyetinde akşam yemeği saat 18’de yendikten sonra diğer gün öğlen 12’ye kadar beden aç bırakılır. Yalnızca su, çay ve kahve içilebilir. 5-2 diyeti adı verilen aralıklı modelde, haftanın iki günü yalnızca 500 kalori alınır, diğer günler kişiler standart beslenilir. Haftanın iki gün 24 saat aç kalmak ve yalnız çay kahve tüketmek diğer bir versiyondur ama pek tavsiye edilmez. Bir diğer modelde gündüzleri yemek yenmez, akşamları bol porsiyon tüketilen tek öğünlü beslenme yapılır veya uygun oldukça öğün atlanarak aç kalınmaya çalışılır. Sabah hafif ve geç saatte bir kahvaltı, akşam protein ağırlıklı bir ızgara etle uzun süre aç kalınarak zayıflanabilir.

Oruç diyetiyle kilo vermek birçok kişi için diğer diyetlerden daha kolaydır çünkü bu diyette yenmeyecekler listesi yerine yenecek zamanlar programlanmıştır. Oruç diyeti bir yaşam düzeni haline de getirilebilir, uzun süreli bir beslenme alışkanlığı olacağı durumlarda muhakkak bir uzman onayı almalı ve diyete devam etmelisiniz. Hızlı kilo verme ve kilo koruma sağlayan diyette ara ara atıştırma yoktur. Diğer diyetlerden bu şekilde ayrılan rejim programında, yine de ani kan şekeri düşmesine kadar kişilerin yanlarında atıştırmalık taşımaları önerilir.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram