Mutluluk Odaklı Beslenme

 Kategori: Haberler

Serotonin, birçok yerde karşımıza çıkan diğer adıyla mutluluk hormonu, aslında son derece bilimsel kimyasal süreçlerden geçerek beynimizi ve nasıl hissettiğimizi etkileyen bir nörotransmiter. Tiptofan aminoasitinden sentezlenen bu monoamini ilaç kutularından önce mutfağınızda bulundurmak ise mutluluk odaklı beslenmenin ilk adımı.

 

Burada söz konusu beynin ödül mekanizmasını harekete geçirerek kişinin mutlu hissetmesini sağlayan şeker yüklü gıdalar değil. Zihnimizdeki çikolata barı görüntüsünü yavaşça bir kenara bırakarak ve bir adım daha bilimsel bir yönden bakarak, antidepresanları evlerden uzak tutmak mümkün.

 

Tahıllar

B vitamini yönünden zengin olan kahverengi pirinç, buğday ruşeymi ve tam tahıllı kahvaltı gevrekleri serotonin üretimine yardımcı olan malzemeler arasında. Kahvaltıda yenilecek çok tahıllı bir muffin, güne zinde ve mutlu başlamanızı sağlayabilir.

 

Et Türleri

Özellikle somon, ton, sardalya ve uskumru gibi balık türleri tiptofan yönünden zengin olmalarıyla biliyor. Hindi ve tavuk gibi kanatlılar da etkili tiptofan kaynakları arasında. Kırmızı et kategorisinde ise dana, kuzu ve ciğer serotonin üretimini kolaylaştıran gıdalar arasında listelerde yerini alıyor.

 

Yemişler ve Tohumlar

Sabah kahvaltılarında yulaf ezmesi ve chia pudinglerinin favorisi, öğleden sonra meydana gelen şeker düşmelerinin kurtarıcısı yemişler öyle geniş bir yelpazeye yayılan kalabalık bir aile ki, herkesin damak tadına uygun bir tane bulması mümkün. Ceviz, badem, kaju ve yerfıstığı en popüler yemişler arasında, onları kabak çekirdeği, ayçiçek çekirdeği ve keten tohumu takip ediyor. Tamamı serotonin üretimini kolaylaştırmak için üzerine düşeni yapsa da, ceviz özellikle tavsiye ediliyor.

 

Yağlar

Esas yağ asitleri direkt olarak serotonin üretimini destekler nitelikte, bu anlamda balık, ceviz ve keten tohumu yağı omega-3 yönünden zenginken, omega-6 kaynakları olarak da kanola, aspir, üzüm çekideği yağlarına mutfakta yer açabilirsiniz.

 

Süt ürünleri ve yumurta

Yumurta aminoasit ve esas yağ asitleri barındırıyor, özellikle yumurta akı serotonin üretimi konusunda her daim ön sıralarda. Daha düşük oranda olmakla beraber süt de tiptofan barındırıyor, özellikle yağlı peynirler ve yoğurt serotonin üretimini destekleyen gıdalar arasında.

 

Meyve ve Sebzeler

Mutluluk söz konusu olduğunda meyvelerden bahsetmemek olmaz; muz, kivi, mango, kavun gibi meyveler yüksek serum konsantrasyonları ile serotonin üretimini destekliyor. Sebzeler arasında mısır, brokoli, karnabahar ve yeşil yapraklılar buzdolabında yer açmanız gereken serotonin kaynakları. Meyveler ile sebzeler arasındaki köprüyü ise salatalardan, pudinglere çeşitli tariflerde başı çeken avokado kuruyor.

 

Baklagiller

Dolapta az yer kaplayıp, piştikten sonra çok doyurucu olan baklagillerin neredeyse tamamı beynin de en sevdiği gıdalar arasında. Nohut, mercimek, fasulye türlerini kapsayan baklagiller ailesi, sıcak ve soğuk tarifleri, sade ve etli versiyonları, glutenli ve glutensiz halleriyle tek taşla çok, çok sayıda kuş kuş vaad ederek mutfaktaki yerlerini bileklerinin hakkıyla kazanıyorlar.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram