Koronavirüs ile Mücadelede Bağışıklık Sistemi ve Besin Güvenliği

 Kategori: Haberler

Tüm dünyanın koronavirüs ile mücadele ettiği son günlerde, hijyen kurallarına uymanın, evde kalmanın ve gerekmedikçe dışarı çıkmamanın virüsün yayılımını engellemek için en etkili yollar arasında olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte bağışıklık sistemimizi güçlü tutmak, virüsün vereceği hasarı minimuma indirmek adına hayati bir öneme sahip. Evde vakit geçirdiğimiz şu süreçte, hemen herkes yiyecek ve içeceklerini stoklama yoluna gidiyor. Fakat, bunu yaparken stoklanan besinlerin ve hazır yemeklerin güvenilirliğine dikkat etmek şart! Peki, koronavirüs ile mücadelede bağışıklık sistemini güçlü tutmak için neler yapmalıyız? Tükettiğimiz hazır yiyeceklerin ve besinlerin güvenilir olup olmadığını nasıl anlarız? Gelin hep birlikte inceleyelim.

Güçlü Bağışıklık İçin Yeterli ve Dengeli Beslenin

Bağışıklık sistemi, karmaşık ve değişken bir sistemdir. Vücudumuza aldığımız her besin bağışıklık sistemimizi etkiler ve değişime uğratır. Yetersiz beslenme, sağlıksız besinler tüketme veya gereğinden fazla beslenme bağışıklık sistemini olumsuz etkileyebilir. Daha fazla beslendiğimizde hastalıklardan korunacağımızı düşünebiliriz ancak bu hatalı davranıştan kaçınmalı ve ihtiyacımız kadar tüketmeliyiz. Çünkü bağışıklık sistemimizi ne kadar yediğimiz değil, yediğimiz besinlerin içeriği etkiler. Bu nedenle, bağışıklık sistemini güçlendirmek için günlük beslenmemizde öncelikle bunlara dikkat etmeliyiz:

Yemeklerinizin yanında bol sebze salatası veya çeşitli yeşillikler tüketin. Sebzelerde bulunan antioksidan vitamin ve mineraller sayesinde bağışıklık sisteminiz güçlü kalır. Özellikle mor lahana, pancar, turp gibi antosiyanin pigmenti içeren mor sebzelerle salatalarınızı zenginleştirebilirsiniz.

Günde 2-3 porsiyon meyve tüketin. Örneğin; C vitamini açısından yüksek olan portakal veya kiviyi tercih edebilirsiniz. C vitamini vücutta depolanmadığı için her gün alınması gerekir.

Düzenli yapılan egzersiz, bağışıklık hücrelerinizi harekete geçirir ve vücudunuzun mükemmel bir savunma sistemine sahip olmasını sağlar. Hareketsiz kalmayın. Kendinize bir egzersiz programı oluşturun ve düzenli bir şekilde uygulayın.

Yağ olarak omega-9 yağ asitlerini içeren zeytinyağını tercih edin.

Bolca soğan ve sarımsak tüketerek bağışıklık sisteminize destek olun.

Doğal olarak fermente edilen besinler tüketerek probiyotiklerden zengin beslenin. Probiyotikler; bağırsak sağlığını, dolayısı ile bağışıklık sistemini destekler.

Yediğiniz hazır yemeklerin güvenilirliğine dikkat edin. Bağışıklık sisteminizi ayakta tutmak için özellikle bugünlerde gıda güvenliğini ön planda tutmayı unutmayın.

Sağlıklı ve Güvenli Yemek İçin HTST Yöntemi

Koronavirüsten korunmak için yediğimiz besinlere daha çok dikkat ettiğimiz bu günlerde, hazır yemek sektöründe pratik olduğu kadar güvenli ve sağlıklı firmalar öne çıkıyor. Bu firmaların en önemli özelliklerinden biri ise HTST (High-Temperature Short-Time) yani yüksek sıcaklıkta kısa süreli pişirme yöntemi kullanmaları. Bu yöntem, yiyeceklerin raf ömrünü uzatırken lezzetinin aynı kalmasına yardımcı oluyor. Ayrıca yiyecekleri herhangi bir koruyucu veya katkı maddesi içermeden üretme olanağı sağlıyor. Bu sayede hem yiyeceklerin besin değeri korunuyor, hem de gıda güvenliği sağlanmış oluyor. Kısacası HTST yöntemi ile sağlıklı yemekler yemek mümkün hale geliyor.

ta!da! hazır yemeklerini HTST yöntemi kullanarak özenle üretiyor. Birbirinden çeşitli yemekleri, evde vakit harcamanıza gerek kalmadan pratik bir şekilde tüketiminize sunuyor. Birçok kişinin sağlıklı ve güvenilir yiyecek stoğu yaptığı bugünlerde, ta!da!’nın uzun raf ömrüne sahip, hazır yiyeceklerini tercih edebilirsiniz. Zeytinyağlı yaprak sarma, sebzeli bulgur pilavı, zeytinyağlı taze fasulye, etli nohut ve daha birçok ev yemeğini ta!da! sayesinde pratik ve sağlıklı bir şekilde gönül rahatlığı ile tüketebilirsiniz.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram