Konsantrasyonu Artıran Besinler

 Kategori: Haberler

Gün içinde dikkatinizi bir türlü toparlayamamaktan, işinize odaklanamamaktan ve unutkanlıktan mı şikayetçisiniz? O halde konsantrasyonu artıran besinleri menünüze ekleyerek zihninize içeriden destek olun.

 

Omega 3

Beyin sağlığı için en önemli kaynaklardan biri Omega 3 yaş asitleri. Omega 3 takviye olarak kullanılabildiği gibi beslenme yoluyla da alınabiliyor. Yağlı balıklar, yumurta, süt ürünleri, et ve ceviz Omega 3 yönünden zengin besinlerdir. Eğer bu besinleri fazla tüketmiyor ve yerine takviye ürün alıyorsanız, Omega 3 haplarınızı akşam saatlerinde yemeklerle birlikte alın.

 

Bitter Çikolata

İşte çikolatayı gönül rahatlığıyla tüketmek için harika bir sebep ! Bitter çikolata güçlü bir antioksidan olduğundan dikkat bozukluklarına da iyi geliyor.

 

Kırmızı Meyve ve Sebzeler

Antioksidanlar, serbest radikallerle savaşarak vücudu kansere karşı korumakla kalmıyor, beyne oksijen taşıyarak zihni de besliyorlar. Antioksidanlar, kırmızı meyve ve sebzelerde bol miktarda bulunuyor. Yani domates, havuç, kırmızı biber gibi sebzelerin yanı sıra çilek, ahududu, yaban mersini gibi meyveleri bolca tüketerek zihninizin daha sağlam çalışmasına destek olabilirsiniz.

 

Yeşil Yapraklı Sebzeler

Demir eksikliği, odaklanma sorunlarına yol açabiliyor. Ispanak, semizotu, brokoli, roka, maydanoz, marul gibi besinler demir oranı yüksek olduğundan beynin sağlıklı çalışmasını destekliyor. Yalnız bu sebzelerle birlikte demir emilimini azaltan kalsiyum kaynaklarını tüketmemeniz gerekiyor. Yani ıspanağı yoğurtla yemeyi unutun.

 

Avokado

Sağlıklı yağlar yönünden zengin avokado, içerdiği Thiamine adlı B vitamini ile konsantrasyon sorunu ile baş etmenize de destek oluyor. Kan akışını da hızlandıran avokado beynin fonksiyonlarının en iyi şekilde çalışmasını da sağlıyor.

 

Kuru Yemişler ve Tohumlar

Kuru yemişler ve tohumlar, doğal ve sağlıklı yağlar yönünden hayli zengin. Fındık, ceviz, fıstık olmak üzere sağlıklı yağlar içeren kuru yemişleri ve keten tohumu gibi tohumları ara öğünlerinizde tüketerek konsantrasyon sorununu aşabilirsiniz.

 

Yeşil Çay

Kafeinin beyin fonksiyonlarını artırdığını bilmeyen yok. Ancak kahvedeki kafein geçici bir zindelik hali veriyor, çok tüketildiğinde çarpıntı gibi olumsuzluklara da neden olabiliyor. Yeşil çay ise kafein içeriğinin yanı sıra teanin adlı bir aminoasit yönünden de zengin. Bilimsel çalışmalar teaninin, kafeinin beynin performansına sağladığı olumlu etkiyi artırdığını gösteriyor.

 

Kaynaklar:

www.webmd.com

www.alifeofproductivity.com

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram