Kışın Kilo Almayı Engelleyecek Öneriler

 Kategori: Haberler

Kat kat giyilen kıyafetlerin verdiği özgüven, daha az hareket, daha çok kapalı mekan ve atıştırma isteği gibi pek çok etken kışın kilo alımına neden olabiliyor. Kışın depresif havasından kurtulmak için sıcacık çay ya da kahvenizin yanında çikolatalar, kekler tüketmenin ne kadar keyifli olduğunu biliyoruz ancak bu durum bir süre sonra size fazla kilo olarak geri dönebilir. Sadece birkaç küçük noktaya dikkat ederek kişin kilo almayı engelleyip yaza daha fit ve dinç bir bedenle başlayabilirsiniz.

Gerçekten Besleyici ve Bol Proteinli Bir Kahvaltı Yapın

Güne şekerli yiyeceklerle başlamak ya da bol karbonhidrat aldığınızda daha hızla acıkıyor ve gün boyu daha fazla enerji alma ihtiyacı duyuyorsunuz. Oysaki yumurta, peynir, süt gibi protein değeri yüksek olan gıdalar, besleyici olmalarının yanı sıra uzun süre tok tutmalarıyla da avantaj sağlıyor. Böylece gün içerisinde hissettiğiniz açlık miktarı da azalıyor.

Stresle Başa Çıkmayı Öğrenin

Stres, pek çok sağlık problemini tetiklediği gibi kilo alımında da etkili olabiliyor. Stres yaşayan kişiler, daha çok yemek yeme isteği ile karşı karşıya kalabiliyor. Bunun yanında strese iyi geldiğini düşündüğünüz fast food yiyecekler, alkol ve kahve de beslenme düzeninizi olumsuz şekilde etkiliyor. Yine stresin yarattığı uyku problemi de metabolizmanın düzgün çalışmasını engellediğinden kilo alımını tetikliyor. Dolayısıyla kilo almamak için özellikle de yoğun iş, okul stresinin yaşandığı kış aylarından stresle baş etmeyi öğrenmelisiniz.

Lifli Gıdaları İhmal Etmeyin

Kilo almamak için her yediğinizin kalorilerini titizlikle takip edip stres yaşamaktansa lifli, yüksek protein değeri olan besin maddelerini tüketebilirsiniz. Her gün iki porsiyon meyve, beş farklı sebze tüketir bu sebzelerin yanına biraz lifli yiyecekler eklerseniz ve günlük menünüze yumurta, et, süt, yumurta gibi proteini yüksek gıdaları da dahil ederseniz kalori hesabı yapmanıza çok da gerek kalmıyor. Kuru bakliyatlar lifli gıda açığını lezzetle kapatıyor. ta!da! Sebzeli Yeşil Mercimek, hem lif hem de protein deposu olduğu için tam aradığınız lezzet.

Egzersiz Yapmanın Eğlenceli Yanlarını Keşfedin

Kilo almayı engellemek ya da kilo vermek için hareket etmeniz şart. Ama bunu sadece uzun süren sıkıcı egzersiz hareketleriyle yapmak zorunda değilsiniz. Yoga gibi felsefesi olan ya da yüzme, dans gibi eğlenceli egzersiz seçenekleri ile keyif alarak kalori yakabilirsiniz. Sosyalleşmeyi seviyorsanız bu sporları tek başınıza değil kalabalık sınıflarda da yapabilirsiniz. Böylece hareket etmekle kalmaz her hafta gidip eğleneceğiniz aynı zamanda yeni insanlarla tanışacağınız bir etkinliğe de katılabilirsiniz.

Kaynak: https://www.harpersbazaar.com/uk/beauty/fitness-wellbeing/a13441409/ways-to-avoid-winter-weight/

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram