Kış Aylarında Doğru Beslenme

 Kategori: Haberler

Kış aylarıyla birlikte sağlıklı beslenmek ve vücut direncini hastalıklara karşı korumak daha da önem kazanıyor. Soğukla birlikte hayatımıza giren hastalıklara meydan okumak için beslenme en önemli mücadele aracı. İşte, kış beslenmesi için öneriler.

 

Sıvı tüketimine özen gösterin

Yazın sıcak ve terleme sebebiyle bol bol su tüketirken, kışın bu miktar azalıyor. Oysa ki grip gibi mevsimsel hastalıklardan korunmanın en etkili yolu bol bol su içmek. Günde iki litre su tüketmek zor geliyorsa, suyunuzun içerisine limon dilimler, kabuk tarçın gibi hoş bir aroma verecek malzemeler ekleyebilirsiniz. Sıvı tüketiminizi bağışıklık güçlendirici kuşburnu, ahududu, böğürtlen, ıhlamur, ekinezya gibi bitki çaylarıyla ve antioksidan açısından zengin nar suyuyla da da destekleyebilirsiniz.

 

Soğan ve sarımsak ikilisini sofranızdan eksik etmeyin

Soğangiller, antioksidan içeriği bakımından zengin oldukları için vücut direncini yükselten sebzeler. Pırasa, taze soğan, kuru soğan kış boyunca bol bol tüketilmesi faydalı sebzeler. Sarımsakta bulunan allicin adlı güçlü antioksidanın vücudu serbest radikallerden koruyarak bağışıklık sistemini güçlendirdiği de bilinen bir gerçek. Yemeklerinize sarımsak ekleyerek vücudunuza büyük bir iyilik yapmış olursunuz.

 

C vitaminini dost edinin

Grip olduktan sonra C vitamin tüketiminin iyileşmeye faydası yok. C vitamin açısından zengin turunçgilleri, sadece hasta olduğunuzda değil tüm mevsim boyunca tüketin. Doğal C vitamini ile bağışıklığı güçlendiren ve yoğun miktarda su içeren mandalina, portakal, greyfurt gibi turunçgillerin yanı sıra  C vitamini ve kalsiyum açısından zengin olan kestaneyi de ara öğünlerinize ekleyebilirsiniz. Tabii, kalori kontrolü yapıyorsanız kestanenin karbonhidrat yönünden hayli zengin olduğunu da aklınızdan çıkarmayın.

 

Çinkoyla gücünüze güç katın

Çinko eksikliği vücutta direncin düşmesi, bağışıklık sisteminin zayıflaması ve maalesef kolay hasta olup zor iyileşme şeklinde kendisini gösteriyor. Bu yüzden çinko açısından zengin olan kırmızı eti, deniz ürünlerini, kuru yemişleri ve nohut, fasulye gibi kuru baklagilleri kış sofralarınızdan eksik etmeyin.

 

Probiyotiklerin gücünü es geçmeyin

Sindirim sistemimizdeki probiyotik bakteriler, bağışıklık sistemini güçlendirerek virüslere ve bakterilere karşı vücudumuzu korumaya yardımcı oluyor. Grip, nezle, sinüzit, orta kulak iltihabı gibi kış mevsimiyle birlikte sıklığı artan üst solunum yolu enfeksiyonlarının tedavisinde de probiyotiklerin rolü çok önemli. Bu bakterileri doğal olarak almanın en iyi yolu fermente besinler tüketmek. Peynir, yoğurt, kefir, ayran ve turşu gibi besinleri menünüze ekleyerek probiyotik açısından zengin beslenebilirsiniz.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram