Kas Yapımına Yardımcı Besinler

 Kategori: Haberler

Kas geliştirme sürecinde düzenli ağırlık egzersizleri yapmak kadar iyi beslenmek de önemlidir. Öğünlerinizde proteinli besinler tüketmeye özen göstermek, yaptığınız antrenmanlardan daha iyi verim almanızı sağlar. İşte kas gelişimini destekleyici besinlerden bazıları…

Kas Yapımına Yardımcı Hayvansal Besinler: Tavuk Göğüs, Yumurta, Yoğurt

Kas geliştirmeye çalışanların beslenmelerinde en sık yer alan iki besin tavuk göğüs ve yumurtadır. Yumurta proteinleri %100 biyoyararlılığa sahiptir. Bu nedenle içeriğindeki proteinlerin tamamının vücut proteinlerine dönüştüğü kabul edilir. Tavuk göğüs ise oldukça yüksek bir protein oranına sahiptir. Özellikle derisiz tüketildiğinde yağ oranı belirgin düzeyde azalır ve beslenmesine dikkat eden sporcular için ideal bir protein kaynağı oluşturur.

Konserve gıdalar, ambalajları sayesinde akma ya da dökülme sorunu olmadan spor çantasında taşınıp spor sonrası tüketilebilir. ta!da! Hazır Tavuk Konservesi, 100 gramında yaklaşık 25,4 gram proteine sahiptir. Düşük yağ ve karbonhidrat içeriği ile spor sonrası kolayca hazırlayıp tüketebileceğiniz lezzetli bir öğün oluşturur.

Yoğurt, et çeşitleri ve yumurtaya göre daha düşük bir protein oranına sahip olsa da diğer yemeklerin yanında rahatça tüketilebileceğinden günlük protein gereksiniminizi karşılamanıza yardımcı olur.

Kas Yapımına Yardımcı Bitkisel Besinler: Fasulyeler, Nohut, Mercimek, Yulaf

Fasulye, nohut, mercimek gibi baklagiller diğer bitkisel besinlere göre daha fazla protein içerirler. Pişmiş halde bir kap baklagil yaklaşık 15-20 gram protein içerir. Baklagillerin içeriğindeki proteinler, gerekli bazı aminoasitlerden fakir olduğundan yanında pirinç, bulgur gibi tahıl grubu bir besin ile beraber tüketilmesi önerilir. Bu sayede kas gelişimi için gerekli amino asitler sağlanmış olur.

Siyah fasulye, mercimek, nohut gibi baklagiller aynı zamanda lif ve demir açısından da zengindir. Bu besinlerin yanında C vitamininden zengin bir salata tüketilmesi, içeriğindeki demirin emilimini arttırarak besinlerden daha iyi faydalanmanızı sağlar.

Yulaf ezmesi, sporcuların kahvaltıda sıkça tercih ettiği, hazırlaması oldukça kolay ve pratik olan bir yiyecektir. Kahvaltıda tüketilebileceği gibi yüksek karbonhidrat içeriği ile spor öncesi için de ideal bir besindir. Yulaf ezmesi, 100 gramında yaklaşık 11-12 gram protein içerir.

Yoğun olduğunuz, yemek hazırlamaya fazla vaktinizin olmadığı günlerde protein tozu ile hazırlanmış smoothie gibi pratik öğünler tercih edebilirsiniz. Proteinli smoothie, protein alımınızı kolaylaştırsa da normal besinler gibi vitamin, mineral ve lif içeriğine sahip olmadığından besin yerine geçmez ve devamlı tüketilmesi önerilmez.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram