Her Seviyeye Uygun Evde Spor Önerileri

 Kategori: Haberler

Fiziksel ve ruhsal sağlığınız için daima aktif olmanız önemlidir. Tüm gün evde kaldığınız günlerde hareket etmek oldukça zor görünebilir. Sağlıklı beden ağırlığının korunması, sürekli oturmaktan kaynaklı duruş bozukluklarının önlenmesi için evde spor yapabilirsiniz. İşte her seviyeye uygun evde spor önerileri…

Vücut Ağırlığı ile Yapılabilen Fonksiyonel Egzersizler

Spor salonunda ağırlıklarla veya makinelerle yaptığınız birçok egzersizi evde ekipmansız olarak yapabilirsiniz. Egzersizleri beden ağırlığınızla yaptığınızda kaslarınıza uyguladığınız direnç daha az olduğundan set sayısı ya da tekrar sayısını arttırarak kaslarınızı daha çok çalıştırabilirsiniz. Squat (çömelme), deadlift, lunge gibi tüm vücut egzersizler ağırlıksız yapıldığında bile etkilidir. Tüm vücut egzersizler, aynı anda birçok kas grubunu çalıştırdığından tüm gün evde kaldığınız günlerde sizin için daha iyi bir tercih olabilir.

Evde mat, dambıllar ya da egzersiz bandı gibi ekipmanlarınız varsa kaslarınızı daha etkili çalıştırmak için bu ekipmanlardan faydalanabilirsiniz. Şınav, plank, köprü gibi yerde yapılan egzersizlerde yumuşak bir egzersiz matı kullanmak bileklerinizin daha az zorlanmasını sağlar. Eğer spora yeni başlıyorsanız haftada 3 gün ortalama 30-45 dk vücut ağırlığı ile egzersiz yapmanız yeterlidir. Kendinizi geliştirdikçe egzersizleri zorlaştırabilir ya da uyguladığınız tekrar sayılarını arttırabilirsiniz. Egzersiz yapmadan önce ısınmayı, egzersizden sonra ise esnemeyi unutmayın!

Hem Fiziksel Hem de Ruhsal Sağlığınız İçin: Yoga

Birçok kişinin esnekleşmek için tercih ettiği yoga, aynı zamanda kasları ve eklemleri güçlendirmede oldukça etkili bir egzersizdir. Diğer egzersizlere göre yoğunluğu daha az olduğundan haftada 6-7 gün, günde 30-60 dk yoga yapabilirsiniz. Ağaç pozu, sopa duruşu (plank), aşağı bakan köpek, üçgen pozu ve köprü gibi basit yoga hareketleri dengenizi geliştirir, eklemlerinizi açar ve kaslarınızı esneterek rahatlama sağlar.

Tüm gün evde kaldığınız günlerde normalden daha fazla oturduğunuz için eklemleriniz ve kaslarınız zamanla hareket kabiliyetini ve esnekliğini kaybetmeye başlar. Özellikle sırt kasları ve kalça eklemine yönelik yoga duruşları, sürekli oturmaktan kaynaklı ortaya çıkabilecek sorunların önüne geçmenize yardımcı olur.

Evde Yapabileceğiniz En Etkili Egzersizlerden Biri: Pilates

Sadece bir mat ile yapabileceğiniz en etkili sporlardan biri pilatestir. Pilates, doğru nefes teknikleri ile uygulandığında kaslarınızı güçlendirir, esneklik kazandırır ve eklemlerinizin mobilitesini arttırır.

Youtube gibi video platformlarında yer alan evde pilates egzersizlerinden fitness seviyenize uygun olanları seçip uygulayabilirsiniz. Eğer yeni başlıyorsanız haftada 3-4 gün 30-45 dk pilates yapabilirsiniz. Düzenli pilates egzersizleri ile kaslarınızı etkili bir şekilde çalıştırıp güçlendirebilirsiniz.

Dilerseniz haftada 2-3 gün vücut ağırlığınız ile fonksiyonel egzersizler yapıp diğer günler yoga veya pilates yaptığını karma bir evde spor programı oluşturabilirsiniz. Çeşitli egzersizlerin bir arada bulunduğu bir program kendinizi daha iyi hissetmenizi ve kaslarınızı daha aktif tutmanızı sağlar.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram