Havalar Soğudu.. Peki Hasta Olmamak için Hangi Besinleri Tüketmeliyiz?

 Kategori: Haberler

Havaların biraz soğumaya başlamasıyla birlikte soğuk algınlığı, nezle, grip, bronşit gibi birbirinden farklı rahatsızlıklar da kendini göstermeye başlar. Hava değişimi ile beraber bağışıklık sisteminin zayıflaması, vücudun virüslere karşı çok daha dayanıksız hâle gelmesine sebep olduğu için özellikle sonbahar ve kış döneminde ekstra dikkatli olmak gerekir. Bu dönemde sık sık rahatsızlanmamak için çeşitli önlemler alabilirsiniz. Bu önlemlerin başında ise bağışıklık sisteminin güçlendirilmesinde doğrudan etkiye sahip olan besinler gelir. İşte soğuk algınlığına karşı tüketebileceğiniz besinler…

Antioksidanlar Soğuk Algınlığına Karşı En Etkili Savaşçılar

“Soğuk algınlığına karşı hangi besinleri tüketmeliyim?” sorusunun ilk cevabını antioksidanlar oluşturur. Güçlü bir antioksidan olan C vitaminini yüksek düzeylerde içeren gıdaları tüketebilirsiniz. Bu gıdalar; yeşil biber, maydanoz, roka, tere, ıspanak, karnabahar gibi sebzelerin yanı sıra portakal, mandalina, limon ve kuşburnu gibi meyveleri de içerir. Genellikle ya yeşil ya da turuncu tonlarında olurlar. Bu besinlerden bir kısmını çiğ, haşlanmış, sulu yemek şeklinde tüketebileceğiniz gibi birbirine karıştırarak sebze veya meyve salatası şeklinde de tüketebilirsiniz. Sularını sıkarak en taze ve konsantre halleriyle içmeniz de önemli ölçüde fayda sağlar.

C vitamini dışında pek bilinmeyen diğer bir antioksidan da E vitaminidir. E vitamini daha çok kuru yemiş, baklagiller ve tohum gibi gıdalarda bulunur. Güçlü bir enfeksiyon savaşçısı olan A vitamini ise yumurta, süt, balık gibi besinlerin içerisinde yer alır. Görüldüğü gibi her besin grubunun kendine özgü bir yararı mevcut ama soğuk algınlığı ve grip gibi rahatsızlıklara karşı ağırlıklı olarak C vitamini içeren gıdalarla beslenebilir, E ve A vitamini içeren gıdaları da takviye olarak tüketebilirsiniz.

Soğuk Algınlığına Yakalandığınızda Tüketmeniz Gereken Besinler

Önlem alamadan veya aldığınız önlemlere rağmen soğuk algınlığına yakalanmış olabilirsiniz. Bu durumda da beslenme biçiminizi antioksidan odaklı sürdürerek rahatsızlığınızı çok daha hafif şekilde ve kısa sürede atlatabilirsiniz. Bu süreçte klasik siyah çay ve kahve yerine ıhlamur, ada çayı ve kuşburnu tüketebilir; öğünlerinizde çorba çeşitlerine yer verebilir; düzenli olarak C vitamini açısından zengin sebze ve meyveleri yiyebilirsiniz. Böylece vücudunuzdaki toksinleri atmanız çok daha kolay ve hızlı bir hâl alır.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram