Hafızayı Güçlendiren Besinler

 Kategori: Haberler

Gün içerisinde vücuda alınan her besin, beyin ve vücut sağlığını etkiler. Sağlıklı ve dengeli beslenme, beynin düzenli ve verimli çalışmasına yardımcı olur. Özellikle bazı besinler, zengin içerikleri sayesinde doğru miktarlarda tüketildikleri zaman beyin fonksiyonlarını iyileştirirler, hafızayı güçlendirirler ve konsantrasyonu arttırırlar. Sizin için bu besinlerden bazılarını ele aldık.

Bitter Çikolata

Bitter çikolata, kakao oranı en yüksek çikolatadır. Kakaonun yağsız kısmında bulunan doğal uyarıcılar, endorfin hormonunun salgılanmasına ve odaklanmaya yardımcı olurlar. Kakaonun güçlü antioksidan kapasitesi, B ve K vitaminlerinden zengin içeriği ile beyin reseptörleri aktifleşir. Ara öğününüzde birkaç kare bitter çikolata tükettiğiniz zaman konsantrasyonunuzun arttığını hissedeceksiniz.

Ispanak

Ispanak B grubu vitaminleri bakımından zengindir. B grubu vitaminlerin çoğu beyin fonksiyonlarında kullanılır. Ayrıca ıspanak antioksidan etkiye sahip olan E vitamini bakımından da zengindir. Antioksidan vitaminler, zararlı radikallerle savaşarak beyin yorgunluğunu azaltır ve hafızanın güçlenmesine yardımcı olur. E vitamini; badem, kivi, domates ve ay çekirdeğinde de bolca bulunur.

İncecik gevrek hamurunda gerçek ıspanak kullanılarak bal ile tatlandırılan ta!da! Ispanaklı İnce Gevrek günün her saati yanında. Üstelik bol lifli, koruyucu ve trans yağ içermez.

Balık

Hafızayı güçlendiren besinler deyince akla ilk gelmesi gereken balıktır. Balıklar ve deniz ürünleri, çocukların beyin gelişimini ve yetişkinlerin zihinsel fonksiyonlarını destekleyen omega 3 yağ asitlerini barındırırlar. Son yapılan bilimsel çalışmalar, omega 3’lerin hafızayı güçlendirdiğini ve Alzheimer hastalığı oluşma riskini azalttığını göstermiştir.

Omega 3 yağ asidi, vücutta üretilmeyen ve dışarıdan besinler yoluyla alınması gereken elzem bir yağ asididir. Öyle ki; omega 3 eksikliğinde dikkat eksikliği ve depresyon gibi rahatsızlıklar baş gösterebilir. Sağlıklı bir bireyin haftada 2-3 kez balık tüketmesi önerilir. En yağlı balıklar, omega 3 yağ asitlerini en çok barındıranlardır. Bunlardan bazıları: Somon, sardalya, uskumru, hamsi ve ton balığıdır. Ayrıca, omega 3 yağ asitleri yalnızca balıklarda bulunmaz. Ceviz, semizotu ve keten tohumu da omega 3 içerir.

Yumurta

Yumurta, nöronların sağlıklı çalışması ve bilgi depolayabilmesi için gereken vitaminleri ve aminoasitleri barındırır. B12 vitamini, diğer B grubu vitaminleri, A ve D vitaminleri ile beyin fonksiyonlarını destekler. Tirozin aminoasidi sayesinde beyindeki sinyal iletimlerinin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Ayrıca yumurta, anne sütünden sonra vücutta kullanılma oranı en yüksek proteinlere sahiptir.

Tam Tahıllar ve Sert Kabuklu Yemişler

Tüm tam tahıllı ekmekler, yulaf, mısır ve çavdar gibi besinler B grubu vitaminlerden zengindirler. Bu sayede hafızayı güçlendiren besinler arasında yer alırlar. B grubu vitaminler, beynin düzenli çalışmasına yardımcı olurlar. Sert kabuklu yemişler ise içerdikleri sağlıklı yağlar sayesinde bilişsel fonksiyonları artırırlar. Düzenli ve yeterli tüketimlerinde uykusuzluk, hafif depresyon gibi problemlerin görülme riskini azaltırlar.

Kırmızı ve Mor Meyveler

Antioksidan kapasitesi yüksek olan sebze ve meyveler, beyinde dolaşan serbest radikallere karşı savaşarak beynin daha verimli çalışmasını sağlarlar. Kırmızı ve mor meyvelerde ise diğerlerinden farklı olarak “antosiyanin” adı verilen çok güçlü bir antioksidan pigment bulunur. Beyin dostu antosiyaninler, hücrelerin hasar almalarına engel olurlar ve yaşlanmayı geciktirirler. Yaban mersini, çilek, kırmızı üzüm ve böğürtlen en fazla antosiyanin içeren meyvelerden bazılarıdır.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram