Günlük Beslenmenizin Bir Parçası Olması Gereken Yaz Meyveleri

 Kategori: Haberler

Havaların ısındığı, günlerin uzadığı ve insanların hareketlendiği o eğlenceli yaz ayları en sonunda geldi. Bu sıcak günlerde vücudunuzun ihtiyaç duyduğu enerjiyi almak için sizi serinleten meyvelere sık sık yönelirsiniz. Mevsiminin güzelliğini taşıyan yaz meyveleri vücudunuzun ihtiyacı olan birçok vitamin, mineral ve antioksidanlarla doludur. Peki yazın hangi meyveler yenilmeli? İşte, size yardımcı olabilecek birkaç seçenek…

Karpuzla Ferahlayın

Karpuz yazın müjdeleyicisidir. Bu kırmızı, sulu meyve olmadan yaz sofraları eksik kalır. Serinleten etkisiyle karpuz, bol lezzetli ve sağlıklı bir yaz meyvesi olarak karşımıza çıkar. Özellikle güneşte fazla kaldığınız günlerde birkaç dilim karpuz yiyerek ferahlarken vücudunuzun ihtiyaç duyduğu birçok şeyi de bir arada alabilirsiniz. Sadece harika bir su kaynağı olmakla kalmayan karpuz, içerdiği B6 ve C vitaminleri ile bağışıklık seviyenizi arttırır. Ayrıca karpuzdaki potasyum sayesinde vücudunuzdaki su dengesi daha rahat bir şekilde korunur. Böylece yazın daha çok yaşanan kas kramplarından uzak kalmış olursunuz.

Çilek Yiyerek Toksinlerden Kurtulun

Yazın bol bulunan meyvelerinden olan çilek, Amerikan Klinik Beslenme Dergisi’nin yaptığı bir çalışmaya göre en fazla antioksidan içeren 50 gıdadan biridir. Bu nedenle bolca çilek yemek, hastalıklarla ve alerjilerle savaşmanın en kolay yollarından biri olarak kabul edilir. Çilekte, C vitamini denince akla ilk gelen portakal, mandalina, greyfurt gibi narenciyelerden bile daha fazla C vitamini bulunur. Aynı zamanda bu mis kokulu kırmızı meyve, potasyum ve karbonhidratı enerjiye çevirmeye yarayan bir B vitamini olan folat kaynağıdır. Hafif bir çilekli dondurma veya içinizi ferahlatan çilekli bir limonatayla da çileğin faydalarından yararlanabilirsiniz.

Üzüm Yiyerek Sağlığınıza Katkıda Bulunun

Üzüm de yazın keyifle yenilen meyvelerdir. Üzümün farklı büyüklük ve renklerde, çekirdekli ya da çekirdeksiz birçok türü vardır. Lezzetleri değişse de üzümün tüm çeşitleri antioksidan özelliktedir ve bol miktarda potasyum içerir. Özellikle kolesterolünüz veya kan şekeriniz yüksekse diyetinize üzümü dahil etmeniz çok faydalı olur. Şifa niyetine tüketebileceğiniz üzüm, kalp sağlınızı da olumlu etkiler. Üzüm yemenin kronik hastalıklarla savaşmak dışında viral enfeksiyonları ve göz dejenerasyonunu önlemek gibi olumlu etkileri de vardır. Hatta bu özel meyve, belirli kanser türlerine karşı koruyan faydalı bitki bileşenlerini de içerir. Bu nedenlerden dolayı üzüm, yaz sofralarınızda yerini salkım salkım almalıdır. Bu meyveyi eğer tek başına tüketmek istemiyorsanız ta!da! tarafından üretilen Selanik gevreğinde de kuru üzüm bulunduğunu aklınızda bulundurun.

https://academic.oup.com/ajcn/article/84/1/95/4633004

https://www.healthline.com/nutrition/benefits-of-grapes#section2

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram