Gökkuşağı Diyeti ile Rengarenk Tabaklar

 Kategori: Haberler

Kilo verme hedefli bir diyetten çok, genel kapsamlı bir sağlıklı beslenme yaklaşımını ifade eden Gökkuşağı Diyeti’ni yakından tanıyın.

Sebze ve meyvelerin renkleri, onlatın hangi vitaminleri ve faydalı bileşenleri içerdiklerini gösteren birer sinyal niteliğinde. Amerikalı Dr. Deanna Minich’in öncülüğünü yaptığı Gökkuşağı Diyeti ise tüm bu renklerin ne anlama geldiğini bilmenin ve beslenme programımızda tüm bu renklere dengeli bir şekilde yer vermenin önemini vurguluyor.

Bitkisel beslenmede renklerin neler vadettiğin öğrendiğinizde salatalarınızın, sandviçlerinizin, meyve veya sebzelerle dolu rengarenk tabaklarınızın görsel ve lezzet dolu bir şölenden daha fazlası olduğunu anlayacaksınız.

Kırmızı (domates, üzüm, karpuz): Vücuttaki kolajeni ve DNA’yı yıkıma uğratan, cildinizin esnek kalmasını sağlayan elastin liflerine saldıran serbest radikalleri duymuşsunuzdur. Kırmızı meyve ve sebzelerin içeriklerindeki karotenoid likopen, serbest radikallerle mücadele ediyor.

Turuncu (havuç, kayısı, kavun, balkabağı, tatlı patates): Turuncu meyve ve sebzelerin içerdiği beta-karoten vücut tarafından A vitaminine dönüştürülüyor. Ayrıca turuncu sebze ve meyveler, içeriklerindeki alfa-karoten sayesinde kansere karşı savaşta güçlü destekçiler.

Turuncu-sarı (ananas, portakal, mandalina, şeftali, nektarin): Turuncu-sarı renklerdeki tatlı meyveler, vücuttaki hücrelerin birbirleriyle iletişim kurmasını sağlayan beta cryptothanxin içeriyor.

Sarı-yeşil (ıspanak, pazı, bezelye, avokado): Karotenoid, lutein, zeaxanthin içeren sarı-yeşil meyve ve sebzeler, yaşlanmayla birlikte hızlanan makula dejerasyonunu yavaşlatıyor. Bu da gözde katarakt oluşumu riskinin azalması anlamına geliyor.

Beyaz-yeşil (pırasa, sarımsak, soğan, kereviz, rezene): Kersetin, kaempferol gibi flavonoidler yönünden zengin sebzeler, hücrelerinizi koruyor. Ayrıca soğan familyasından sebzelerin içerdiği alisinde tümör karşıtı bileşenler olduğu biliniyor.

Yeşil (brokoli, Brüksel lahanası, lahana, karalahana): Sülforafan ve izosiyanat içeren yeşil sebzeler, kanserojen maddelerin vücuttan atılımını sağlıyor.

Kırmızı-mor (pancar, patlıcan, mürdüm eriği, yaban mersini, çilek, kırmızı elma): Kırmızı meyve ve sebzelerde bulunan antosiyanin isimli antioksidanlar, damar tıkanıklığı oluşumunu önleyerek kalp sağlığını koruyor. C vitamini açısından da zengin olan bu besinler, bağışıklık sistemini güçlendirirken stresle başa çıkmayı kolaylaştırır.

 

Kaynak: www.wellandgood.com – www.deannaminich.com

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram