En Masum Gece Atıştırmalıkları Nelerdir?

 Kategori: Haberler

Gecenin bir vakti kendinizi buzdolabının karşısında ne yesem diye düşünürken buluyorsanız yalnız değilsiniz. Bu geç saatlerde yenilen ağır atıştırmalıkların sonu genellikle pişmanlıkla biter. Peki, beklenmedik şekilde gelen bu açlık krizleri bizi zorladığında neleri tercih etmeliyiz? İşte pratik, lezzetli ve hafif atıştırmalıklar seçmenin püf noktaları…

Gece Atıştırmalığı Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Yatmadan hemen önce yiyeceğiniz atıştırmalıklar tüm uyku düzeninizi bozabilir. Özellikle çok yağlı, baharatlı, şekerli veya kafeinli yiyeceklerden uzak durmalısınız. Baharatlı yiyecekler maalesef hazımsızlık gibi problemler yaşamanıza neden olur. Yüksek şekerli yiyecekler ise kan şekerinizi çok hızlı bir şekilde yükseltir. Bu durumda da enerji patlaması yaşayarak rahat uyuyamama gibi sorunlarla karşı karşıya kalırsınız. Gece boyu bir sağa bir sola dönmek istemiyorsanız özellikle geceleri şeker alımınıza dikkat etmelisiniz.

Benzer şekilde, kafein de metabolizmanızı uyaracaktır. Kafein denildiğinde aklınıza sadece kahve gelmesin. Bitter çikolata, yeşil çay ve dondurmaların içerisinde de sizi uyutmayacak ya da uyku kalitenizi bozabilecek miktarda kafein olabilir. Bu nedenle akşam yemeği sonrasında gece rahat uyumak için taze, sağlıklı ve mideyi yormayan besinler tüketmeye özen göstermelisiniz.

Taze Meyvelerden Faydalanın

Bazı meyveler, geceleyin atıştırmak için ideal seçenekler olabilir. Örneğin muz vücudunuzun melatonin salgılamasını ve rahatlamanızı sağlar. İnce ince dilimlediğiniz muzun üzerine biraz fıstık ezmesi sürerek veya muzun yanında birkaç badem yiyerek son derece sağlıklı bir atıştırmalık elde edersiniz. Badem, içerisinde bulunan magnezyum ile iyi bir uykuyu destekler.

Gece yemeklerinin kurtarıcısı olan bir diğer meyve de avokadodur. Farklı tatlarla zenginleştirilmiş ta!da! gevreklerinin üzerine ekleyeceğiniz yarım avokado, doğal yağlar açısından zengin ve besleyici bir gece yemeği olur. Kiviyi de bir gece atıştırmalığı olarak tercih edebilirsiniz. Kivi, bol C vitamininin yanı sıra vücudu rahatlatıcı bir etkiye sahip olduğundan uykuya daha hızlı dalmanıza yardımcı olur. Zira kivi, antioksidan içeriği ve serotonini bol miktarda bulundurması açısından nadir bir meyvedir.

Yararlı Proteinler ile Karbonhidratları Birleştirin

Süt ve süt ürünlerinin uyumaya olan olumlu etkisi, herkes tarafından kabul edilen bir gerçek. Özellikle az yağlı peynir veya yoğurt gece yapılan küçük kaçamakların vazgeçilmezleri arasındadır. Bunlara eşlik edecek, faydalı tahıllar ile hazırlanmış, karbonhidrat ve protein dengesi sunan atıştırmalıklar da uyumanıza yardımcı olan hormonların salgılanmasını tetikleyerek kan şekeri seviyenizi dengeler.

Gece yenilebilecek en faydalı alternatiflerden biri yoğurt ve kraker ikilisidir. Yoğurdun uyku getirdiğini hepiniz bilirsiniz. Az yağlı yoğurdu ta!da! atıştırmalıkları arasından seçeceğiniz, damak tadınıza uygun kraker ve gevrek çeşitleriyle birleştirerek düşük kalorili ve sağlıklı bir seçim yapabilirsiniz. Kilonuza dikkat ediyorsanız iç rahatlığıyla tercih edebileceğiniz bu lezzetli ikili, mutlu rüyalara dalmanız için harika bir seçenek!

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram