Cilt Sağlığı İçin Rengarenk Beslenme

 Kategori: Haberler

Sağlıklı bir cilde sahip olmak istiyorsanız pahalı kozmetik ürünlerden önce doğru beslenmeye yönelin. Sağlıklı ve dengeli beslenerek cildinizi yaşlanmaya karşı koruyabilir ve ışıl ışıl bir cilde sahip olabilirsiniz.

Cilt sağlığının korunmasında önemli olan vitamin, minerallerin en önemli kaynağı sebze ve meyvelerdir. Cilt sağlığında etkili olan tüm vitaminleri dengeli bir şekilde alabilmenin en kolay ve keyifli yolu ise rengarenk beslenmeden geçer. İşte renklerine göre cilde iyi gelen sebze ve meyveler:

 

Turuncu – Kırmızı Sebze ve Meyveler

İçerdiği A vitamini ve beta karoten sayesinde güneşin zararlı ışınlarına karşı cildi koruyan bu sebze ve meyveler, kırışıklık ve lekelerin önüne geçer. Cildinizin genç ve ışıl ışıl bir görünüm kazanmasını sağlar. A vitamini yağ bezlerindeki fazla salgıyı engeller. Yağlı ve akneli cilt sorunundan yakınıyorsanız bu sebze ve meyveleri yeterince tüketmiyor olabilirsiniz. Acı kırmızı biber, havuç, kayısı, kavun, balkabağı, tatlı patates, hurma gibi turuncu sebze ve meyveleri tercih edebilirsiniz.

Kırmızı sebze ve meyveler A vitaminine ek olarak güçlü bir antioksidan olan likopenin de başlıca kaynağıdır. Domates, kırmızı biber, karpuz, çilek, kuşburnu, greyfurt gibi likopenden zengin besinler cilt kanseri riskini azaltır. Cildinizi kansere karşı korumak için kırmızı sebze ve meyvelere beslenmenizde daha çok yer verebilirsiniz.

 

Yeşil Sebze ve Meyveler

Yeşil sebze ve meyvelerde bolca bulunan C vitamini güneş ışınlarının cilde zararını azaltarak yaşlanmayı ve kırışıklık oluşumunu geciktirir. Özellikle yaz aylarında her gün yeşil sebze ve meyve tüketmek cildinizi korumanızı sağlar. Maydanoz, ıspanak, tere, roka, kivi, yeşil biber gibi besinler yüksek C vitamini içeriği ile cildinizi korurken genç görünmesini ve sağlıkla ışıldamasını sağlar.

Yaraların ve aknelerin iyileşmesini hızlandırdığı için akne ve yara izi, güneş lekesi gibi cilt probleminiz varsa daha fazla yeşillik tüketebilirsiniz.

 

Mor Sebze ve Meyveler

Bu besinlere rengini veren antosiyanin pigmenti hücre hasarını giderir ve yaşlanma belirtilerinin önüne geçer. En fazla siyah ve mor üzümde olan bu pigment; yaban mersini, ahududu, böğürtlen, vişne, mor lahana, pancar, karadut ve patlıcanda da bulunur.

Üzümün çekirdeğinde bulunan resveratrol maddesi güçlü bir antioksidandır ve cildi korur. Bu nedenle üzümü çekirdekli olarak tüketmeniz cildinize daha iyi gelecektir. Ayrıca üzüm, nar, böğürtlen, ahudududa kanser oluşumunu önleyici maddeler bulunur.

 

Sarı – Beyaz Sebze ve Meyveler

Limon, ayva gibi sarı meyveler C vitamini yönünden zengindir ve cilt lekeleri ile kırışıklık gibi sorunlar yaşamamanızı sağlar. Ultraviyole ışınların olumsuz etkilerini en aza indirerek cildinizin sağlıklı ve ışıl ışıl bir görünüme kavuşmasına yardımcı olur.

Soğan, sarımsak, karnabahar gibi beyaz renkli besinler ise ultraviyole ışınlara karşı bir başka koruyucu olan selenyumdan zengindir ve yaz kış demeden yemeklerin içinde yer verilmelidir.

 

Beslenmenizde farklı renk gruplarından sebze ve meyvelere yer verip, gökkuşağı gibi rengarenk beslenerek cilt sağlığınızı koruyabilir, her yaşta genç ve pürüzsüz bir cilde sahip olabilirsiniz.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram