Cilt Dostu Besinler

 Kategori: Haberler

Cildimizi beslemek ve sürekli genç tutmak için birçok bakım ürünü kullanırız. Biz yaşlanırken cildimizin daha genç kalabilmesi için cildimize dışarıdan çeşitli yöntemler uygularız. Fakat, daima genç bir cilt için cildimizi yalnızca dışarıdan değil, içeriden de beslememiz gerekir. Sadece doğru ve sağlıklı beslenme ile cildimizi uzun vadede koruyabiliriz. Peki, hangi besinler cilt dostudur? Cildimizin güzel ve sağlıklı kalabilmesi için hayatımızda hangi besinlere yer vermeliyiz? Gelin hep birlikte görelim.

Yağlı Tohumlar

Genç bir cilt için E vitamini olmazsa olmazdır. Güneş kremleri ve bazı bakım ürünlerine eklenen E vitamini, yağlı tohumlarda da bolca bulunur. Ceviz, fındık, fıstık, badem gibi yağlı tohumlar, cildinizi dış etkenlerden korur ve cildinizin yenilenmesini sağlar. Birçok yağlı tohum bakır mineralinden de zengindir. Ayrıca, ceviz omega-3 yağ asitlerini içinde barındırır.

Balık

Her hafta düzenli olarak balık tüketmek, cildinizin genç kalmasına yarımcı olur. Özellikle somon gibi yağlı balıklar omega-3 yağ asitlerinden zengindir. Balık sayesinde düzenli olarak vücudunuza aldığınız anti-inflamatuar bileşikler ve omega-3 yağ asitleri sayesinde cildinizin çeşitli hastalıklara yakalanma riski azalır. Kollajen oluşumuna yardımcı olan bileşikler ile cildinizdeki ölü hücreler yenilenir ve cildiniz nemli kalır. Ayrıca, tüm deniz ürünleri cildinizi UV ışınlarından korumaya yardımcı olur.

Yumurta

Yumurta, anne sütünden sonra biyoyararlılığı en fazla olan proteinlere sahiptir. Ayrıca, vücutta üretilmeyen elzem aminoasitler bakımından da oldukça zengindir. Bu sayede ‘örnek protein’ kaynağı olarak anılır. Ayrıca A, D, B12 vitaminlerini ve demir, çinko, selenyum gibi mineralleri içeren yumurta yeterli ve düzenli tüketildiği takdirde vücudunuzu korur ve cildinizi besler.

Zeytinyağı

Akdeniz beslenme modelinin temel yağı olan zeytinyağı, tekli doymamış yağ asitleri olarak anılan omega-9 yağ asitlerinden oluşur. Yeterli ve düzenli tükettiğinizde omega-9 yağ asitleri genç ve sağlıklı bir cilde sahip olmanızı sağlar. Zeytinyağı, cilt sağlığı için önemli olan kollajenin üretiminde görev alan E vitamini bakımından da oldukça zengindir.

Mor Meyveler

Dut, üzüm, böğürtlen, yaban mersini gibi mor meyveler, damar sağlığını koruyan flavonoidleri ve mor renk veren antosiyanin pigmentini içerir. Antosiyanin, hücrelerde oluşabilecek hasarları önler ve hücre yaşlanmasını geciktirir. Bu sayede cildinizin genç ve sağlıklı kalmasını sağlar. En çok mor üzümde bulunan antosiyanin pigmenti; bazı kırmızı meyvelerde, kırmızı lahana, patlıcan kabuğu gibi sebzelerde de bulunur.

Mor ve kırmızı renkli üzümlerin kabuğunda ve çekirdeğinde bulunan ‘resveratrol’, yaşlanmayı geciktirici (anti-aging) özelliği ile bilinir. Ayrıca, resveratrolün antioksidan özelliği C ve E vitaminlerinden kat kat daha fazladır. Bu yüzden, üzüm çekirdeğinin yağı birçok cilt bakım ürününde de kullanılır.

Güncel Tarifler
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram