Bağışıklık sistemini güçlendiren besinler

 Kategori: Haberler

Kış aylarında kapalı ofis ortamında çalışanlar ya da hava koşullarından dolayı evden çıkmayı tercih etmeyenler D vitamini eksikliği yaşayabiliyor. Diyetisyen Ece Tekün, D vitamin eksikliği yaşayanların beslenme konusunda dikkat etmesi gerekenleri anlatıı.

Kış aylarında güneşin sıcaklığından uzaklaşıyoruz. En önemli D vitamin kaynağımızdan aylarca mahrum kalmamız sonucu D vitamin eksikliği önemli bir sorun haline gelebiliyor. Çoğumuz fark etmesek de D vitamin eksikliğine bağlı olarak yorgunluk, halsizlik, kas güçsüzlüğü ve kemik ağrısı gibi sağlık sorunları yaşayabiliyoruz. Ayrıca bağışıklığımız da düşüyor ve kışın beraberinde getirdiği nezle, grip, soğuk algınlığı gibi hastalıklara çok kolay yakalanıyoruz, zor iyileşiyoruz.

 

Uzman Diyetisyen Ece Tekün, kış aylarında insanların kolay yoldan enerji elde etmek için karbonhidrat ve yağ içeriği yüksek besinleri tercih ettiklerini söyledi. Tekün, “Ancak bazı sağlıklı planlamalar yapılarak kış aylarında bağışıklık sistemimizi ve ruh halimizi yükselterek kışın alınan gereksiz kalorilere dur diyebiliriz” dedi. Kapalı ofis ortamında çalışma durumu olan kişileri de uyaran Tekün, kış aylarında güneş ışınlarının konumundan kaynaklı yeterli miktarda D vitamini alamadığımızı belirtti.

 

Yorgunluk, halsizlik, kas güçsüzlüğü ve kemik ağrısı gibi sağlık sorunlarından şikayetçi olanların mutlaka kan tahlili yaptırmalarını ve doktorlarına danışmalarını da öneren Tekün, düşük seviyelerde D vitamini için mutlaka takviye alınması gerektiğinin altını önemle çizdi. D vitamini ihtiyacı beslenme yoluyla tam anlamıyla sağlanamasa da yumurta sarısı, bazı balıklar ve karaciğerde az miktarda bulunduğundan kış menülerine mümkün olduğunca bu besinleri eklemekte fayda var.

 

D vitamin eksikliğinden kaynaklanan sorunları yaşamamak için yılda en az bir kere D vitamini seviyesini ölçtürmek ve gerekliyse takviye kullanmak gerekiyor. D vitamini açısından zengin somon, sardalye, uskumru, ringo balığı, lüfer, ton balığı gibi yağlı balıkları haftada iki kez tüketmek, ciddi seviyelerde D vitamini eksikliğinin giderilmesine yeterli olmasa da katkı sağlıyor. Portakal suyu, soya sütü ve peynir gibi bazı süt ürünlerinin de D vitamini açısından zengin olduğu biliniyor.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram