Sezgisel Beslenme

 Kategori: Haberler

Diyet üstüne diyet yapmanıza rağmen istediğiniz kiloya bir türlü düşemiyor musunuz? Diyetle verdiğiniz kiloları kısa süre sonra fazlasıyla geri mi alıyorsunuz? Belki de popüler diyetlere son verip sezgisel beslenme yaklaşımıyla tanışmanızın zamanı çoktan gelmiştir. İşte ana hatlarıyla beslenmeye bütüncül ve sürdürülebilir bir bakış açısı sunan sezgisel beslenme yaklaşımı…

 

Sezgisel Beslenme Nedir?

Diyet konusu bir gereklilik olmaktan çıkıp bir çılgınlığa dönüştü. Düşük karbonhidratlı, yüksek proteinli diyetler, fasılalı oruçlar derken diyetin de modası olmaya başladı. Esasında diyeti sadece kilo verme amaçlı yaptığınızda ve sağlıklı beslenmenin özünü benimseyemediğinizde elde ettiğiniz sonuçların kalıcı olmayacağını uzmanlar özellikle vurguluyor. Şok diyetlerle belki kilo verme konusunda başarılı oluyorsunuz, ama bir süre sonra yeniden kilo alıp tekrar diyete başlıyorsunuz… Moda diyetlerin sürdürülebilir olmayışı uzmanları yeni yaklaşımlar aramaya yönlendiriyor. İşte, sezgisel beslenme de bu yaklaşımlardan biri.

Sezgisel beslenme yaklaşımını 1995 yılında ilk ortaya atanlar, her ikisi de klinik diyetisyen olan Evelyn Tribole ve Elyse Resch olmuş. Tribole ve Resch sezgisel beslenmeyi bireyin, vücudunun doğal olarak verdiği fiziksel açlık, tokluk ve doyum sinyallerini dinleyerek ve bu sinyallere uyum sağlayarak yemek yeme biçimi olarak tanımlıyor. Bu yaklaşım, beslenme ve diyetetik alanında, diyetsiz yaklaşım ve bilinçli yeme gibi kavramlar olarak da adlandırılıyor. Sezgisel yemenin temel ilkesi “vücut bilgeliği” kazanmak, yani vücudun ihtiyacı olan yiyeceklerin türüne ve miktarına karar verebilmek.

Sezgisel beslenmede bireyin herhangi bir kronik rahatsızlığı yoksa herhangi bir besine dair kısıtlama yapılmıyor. İçgüdüsel olarak birey ne zaman acıktığına ve hangi besini tüketmek istediğine kendi karar veriyor. Ne kadar yiyeceğini de açlık-tokluk sinyallerine göre kendisi belirliyor. Sezgisel beslenmede bir diğer önemli konu duygusal nedenlerle değil, fiziksel açlığı gidermek için yemek yemek. Diyetleri reddetme, vücuda saygı duyma, sağlığı ön planda tutma ve egzersiz yapma da sezgisel beslenmenin ilkeleri arasında yer alıyor. Yani zayıflamak için değil de sağlıklı yaşamak için doğru beslenmeyi benimserseniz, vücudumuzun sinyallerini dinlerseniz, duygusal güdülerle değil de gerçekten aç olduğunuz için yemek yerseniz ve bir de işin içine egzersiz eklerseniz ideal kilonuzu bulmanız ve korumanız kolaylaşıyor. Denemeye değer!

 

Kaynak: www.intuitiveeating.org

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Kodu okuyamıyorsanız, yeni kod isteyin. captcha txt
0
0

Arama yapmak için yazın ve ENTER tuşuna basın

Facebook
Twitter
Instagram